Monday, July 18, 2011

Anak ibu da 31 minggu

salam,
rasa da lame da tak update blog nie.. rase2 cam tak de mood je nak update..
syukur alhamdulliah usia kandungan ku da masuk 31 minggu, 7 bulan lebih ..
buat masa nie aku tidak la punyai alahan yg teruk, cume beberapa hari nie sahaja aku da mula rasa sakit dibahagian cik V.. mungkin laluan bby nak mula masuk ..
sakit pinggang da mula rasa, kdg2 rasa kadang2 tak ..
ari tu masa 29 minggu aku ade buat scan 4D dkt klinik Medinur dkt Puchong Utama .. alhamdulliah anak sihat .. dan aktif sangat ..rasa da tak sabar nak tunggu kelahiran ini ..
aku dan suami da sepakat memilih namanye .. da mula2 sembang2 dgn bby nie..
Mengenai preperation barang baby da 60% da siap .. bab baju semua da siap .. yg utk pack bawak pergi Hospital pon da siap .. cume yang belum beli beberapa helai baju 3-6 bulan je belum beli, botol susu, pampers, set mandian yg besar .. dll .. mungkin brg2 nieh semasa bulan puasa nnti .. siapkan mane yg penting dulu ..
Sekarang da mula checkup 2 minggu sekali .. bulan puasa tinggal brape hari jew lagi .. tak tau la anak nie bole bertahan atau tidak.. sbb skrg nie bila kita tak makan bby kurang aktif la .. amat merisau kan .. laigi2 time bulan puasa nie aku kena ulang alik Puchong - Shah Alam .. tak de la jauh sangat .. tapi entah la duk memikir kan banyak perkara buat masa skrg nie mmbuatkan aku stress.. hanya Allah shj yg tahu ..

No comments: